Oppholdet på Jesolo International Club Camping

Vi lå jo en hel uke her, og de to første dagene er beskrevet i siste innlegget.
De 5 siste dagene ble akkurat like bra, og vi fikk både utforsket selve campingen, stranden, byen og nærområdet, både til fots og på sykkel.

Første året vi hadde bobil, så drasset vi med oss to store Haibike sykler, som ble litt vanskelig å få plass til i garasjen. Derfor kjøpte vi to nye Kalkhof Sahel sykler i fjor. De er ikke sammeleggbare, men de er komprimerbare. På noen sekunder snur og senkes styret, setet senkes og pedalene slås opp. Da trilles de rett inn i garasjen. Mye enkelere enn før, og vi er kjempefornøyde med disse syklene. De står i bilens garasje hele sesongen.

Vi er begge glad i å sykle, og vi var spente på forholdene her nede.
Men vi ble overrasket. Det er nesten uten unntak gode og brede sykkelstier i alle retninger, så det er bare en fryd å sykle. Her har Norge mye å lære.
Og bilistene er utrolig flinke til å ta hensyn. Det virker nesten som at syklene har forkjørsrett i gatekryss.
Vi syklet en tur på 2-3 mil hver dag, både nordover og sørover, og det var bare en gang vi syklet oss bort. Vi trodde vi syklet sørover, men vi syklet i ring, og plutselig kom vi inn i byen nordfra 🙂

Ved bassenget var det aktivitet hele dagen. Zumba, vanngymnastikk, spinning osv.
Utenfor bassenget var det segway-turer, hesteridning for barn osv. Alt gratis for campingens gjester.
Campingens butikk var både stor og hadde et meget godt vareutvalg. Her kunne man kjøpe ferske bakevarer og det var egen kjøttdisk, begge betjente. Prisene var rimelige.
Det som overrasket mest var nok selvtapping av forskjellige viner. Flasker i forskjellige størrelser sto på gulvet, og det var 6 tappekraner på veggen. Her var det bare å velge 🙂
Vi valgte å spise frokosten ved bilen og så spiste vi lunsj ute. Middagen tok vi alltid ved bilen, det ble grilling nesten hver kveld. Ost, skinke og rødvin var en annen favoritt.
På campingen var det en stor og veldig bra restaurant, og inne i byen var det hundrevis av restauranter. Vi gikk alltid på typiske italienske restauranter, ikke på turist-restauranter. Var stedet ganske fullsatt, og språket italiensk, og ikke tysk, så gikk vi inn 🙂

Vi var på stranden bare en tur, og der ble vi liggende i nærheten av noen fra Norge. Det var den eneste gangen vi har hørt norsk siden vi kom hit. Men ved bassenget hørte vi både svensk og dansk. Tyskere og nederledendere var nok det som dominerte av gjester.

Dagene gikk fort, og vi storkoste oss. Det var litt vemodig å dra derfra, og hvis vi skal nedover hit igjen, så blir det garantert på denne campingen. Her kommer det noen bilder

Inne på bassengområdet lå det 3 jacussi-bad etter hverandre
Eget treningsstudio, gratis selvfølgelig
Zumba
Et utsnitt fra et av sanitæranleggene
Myggen var italiensk og nesten lydløs. Da måtte vi kjøpe denne, og den fungerte!!
Artig restaurant, men glad vi slipper å tørke støv 🙂
Og maten var god
Ikke alle hus der nede er godt vedlikeholdt. Dette lå langs en gate i en annen by vi syklet gjennom