6 og 7 juli. Camping Barcelona

Fredag 6 juli opprant med sol fra skyfri himmel, og dagen ble en typisk «ikke gjøre så mye»-dag.
Vi fikk en veldig bra plass på ca 100M2, og det er både vann og avløp på plassen pluss strømuttak med 16 ampers sikring.
Jeg hadde i utgangspunktet håpet på av vi fikk plass i første rekke mot havet, men det vi nå glade for at vi ikke fikk. Grunnen til det er at campingen ligger rett ved en ganske stor og trafikkert vei pluss toglinje. For å kunne komme seg ned på stranden så må vi ta oss til en undergang som ligger noen hundre meter nord for plassen, eller ta gratisbussen som går hvert 20.minutt.
Det år også buss 3 ganger om dagen i til Barcelona, 2 på formiddagen og en om kvelden. Hjem om natten fra Barcelona er heller ikke noe problem. Nattbussen går hver time og starter første gang 00.13
På fredag kveld tok jeg den siste bussen og så flybussen ut til flyplassen for å møte Guri. Hun landet litt over kl 23, og vi kom etter stengetid tilbake på campingen. Der ble det er glass hvitvin og litt prat før det var leggetid. Det er jo varmt her nede også om natten, men vi er veldig fornøyd med at vi ikke kjøpte AC men heller en Fantastic vent.

Lørdag sov vi litt lenger enn normalt, og vi tok frokosten i restauranten før vi gikk på butikken og handlet mat. Utvalget er faktisk meget bra, så vi kommer nok ikke til å måtte dra inn til byen for å handle mat under oppholdet her.
Så tok vi gratisbusen inn til Mataró, som vi ikke har utforsket ennå, men som har en fantastisk strand og promenade. Når det gjelder bussturen på 3,5 km så skjedde det også noe der. Bussen ble kjørt av ei bitte lita jente som hvis jeg måttet gjette alderen på, så hadde jeg gjettet 14-15 år. Men hun hadde et friskt temperement. Hun kjeftet og freste når hun ikke var enig om andre bilers veivalg.

På ettermiddagen lå vi ved bassenget, og det ble grilling til middag. Etter en så varm dag er det godt å få lagt seg.

Her kommer noen bilder fra plassen og bilen vår på camping Barcelona: