Tirsdag 12 mai: Hamar – Eidsvoll
Vi hadde tenkt å være hjemme denne uken da vi hadde en del gjøremål utendørs i heimen. Litt maling etc. Men vi fikk gjort det vi hadde tenkt denne tirsdagen, men helt ferdige var vi ikke. Men været var ikke helt egnet for maling resten av uka, så da fant vi ut at vi likesågodt kunne ta noen dager med bobilen før 17 mai. Vi måtte være hjemme den 16. da vi skulle se barnebarna i skoletoget og ha familiebesøk på ettermiddagen. Så måtte forberede litt mat etc.
Siden vi kom litt sent av gårde, reiste vi bare til Eidsvoll; en snau time hjemmefra. Skiftende vær, men ikke regn denne ettermiddagen. Men litt surt. 11 biler sto her over natten.
Onsdag 13 mai: Eidsvoll – Moss
Vi hadde lyst på en ny tur til Moss og Moss havn. Vi kjørte om Charlottenberg og over grensa ved Ørje – dette for å kjøre en annen rute enn den vi pleier.
Kr 260 pr natt, og vi bestemte oss for å være her to netter. Kun et par biler da vi kom, men fullt i løpet av kvelden. Neste natt var det to ledige plasser.
Stort sett dårlig vær, men fikk da gått en god tur mellom regnskurene.
Ellers måtte vi igjen kjøpe den gode fiskesuppen de har på fiskebutikken på havna. Like god nå som sist.




Fredag 15 mai: Moss – Eidsvoll
Siden det kun er kort vei fra Eidsvoll til Hamar så bestemte vi oss for nok en overnatting på Eidsvoll fra 15. til 16. mai. Da kom vi tidlig hjem den 16. og hadde god tid på forberedelsene våre til den 17.
Vi kjørte om Enebakk til Lillestrøm og så Eidsvoll. Vi har ikke utpå E6 i det hele tatt på denne strekningen. Litt deilig å slippe E6 noen ganger, ihvertfall når man ikke har dårlig tid.
Denne natten var det 10 biler pluss en campingvogn. En russebil var også nedom parkeringen.

Lørdag 16 mai: Eidsvoll – Hamar
Da fikk vi oss noen døgn i bobilen som ikke var planlagt. Det er det som er så deilig med bobil og pensjonistlivet; en kan bare dra av sted hvis man har lyst og mulighet. Det behøver ikke være så lange turen, og heller ikke så langt.
Guri og Lars Ove